The only Silvery Messerschmidia 3d model in the world (for Now)


Because of the needs of the work project, I went online to find a 3D model of Silvery Messerschmidia.

I was surprised to find that among the numerous cg models in the world, there is no one model of Silvery Messerschmidia, nothing at all !

I changed the keywords of various languages (including the Latin name) and found nothing; it is almost certain that there is currently no 3D model of Silvery Messerschmidia in the world.

So I thought, then let me do it, well, this is the only Silvery Messerschmidia 3d model in the world. XD


因為工作項目的需要,我上網找尋一棵白水木(Silvery Messerschmidia)的3d模型

令我驚訝的是,在當今數以千萬計的cg模型之中,沒有一株白水木的模型,一個都沒有!

樹形有點類似的緬梔(雞蛋花),就有很多,但白水木我變換了各種語言的關鍵字(包括拉丁學名),都一無所獲;幾乎可以確定,目前這世界上還沒有一株白水木的3D模型。

所以我就想說,那我來作一株吧,well,這就是當今世界上唯一僅有的白水木3d model 😄

我使用3ds Max、FStorm渲染,沒有後製
I use 3d Max, FStorm rendering, no post prodution


由於目前Fstorm還沒有Fur,所以我使用Max的Hair & Fur產生100萬根毛髮來模擬葉片表面的絨毛,並將其轉換為mesh



留言